Opel Astra GTC: Мощният „шептящ“ дизел за 37 860 лева

Общи 24 юни 2014 | Speed-Press.com A- A+ 15700 посещения | без коментари

„Шептящият“ дизел дебютира и в Astra GTC. Новият силов агрегат 1.6 CDTI сега осигурява динамично и чисто задвижване и на спортното компактно купе. С добавянето му към вариантите за този модел турбо дизелът със 100 кВт/136 к.с. и въртящ момент 320 Нм се предлага за цялата гама на Astra. Той заменя досегашния 1.7 CDTI и осигурява повече динамика и въртящ момент при по-малък работен обем. Astra GTC може да бъде поръчан с новия двигател на цени от 37 860 лева (препоръчителна цена за българския пазар с включен ДДС).
Задвижван от 1.6 CDTI, моделът изразходва едва 4,1 л/100 км дизелово гориво и отделя едва 109 г/км CO2. Това осигурява на Astra GTC сертифициране в германския клас A за енергийна ефективност. Новото поколение на този изцяло алуминиев агрегат разполага с максимален въртящ момент 320 Нм – или с 20 Нм повече от 1,7-литровия си предшественик със 130 к.с. „Шептящият“ дизел е с 6 к.с. по-мощен от предишното поколение дизелов мотор въпреки по-малкия си работен обем. Astra GTC ускорява от нула до 100 км/ч за 10,2 секунди, а ускорението от 80 до 120 км/ч на пета предавка става за 8,9 вместо за досегашните 10.5 секунди. Максималната скорост достига впечатляващите 198 км/ч.
Opel обнови двигателната гама на Astra GTC в рамките на кратък период от време. Широкият спектър от задвижващи агрегати се увенчава от върховия мотор с 206 кВт/280 к.с. на версията OPC. Към него се добавят новите 2.0 BiTurbo CDTI със 143 кВт/195 к.с. и 400 Нм, мощният 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo (бензинов турбо с директно впръскване) във версии със 125 кВт/170 к.с. и 147 кВт/200 к.с., както и изключително тихият 1.6 CDTI със 100 кВт/136 к.с.
Двигателят 1.6 CDTI е съчетан със система Start/Stop заедно със система за рекуперация на енергията при спиране и се комбинира с новоразработената, усъвършенствана механична шестстепенна трансмисия, която гарантира високо ниво на комфорт при превключване. Множество подобрения в компонентите на предавателната кутия и механизма за превключване, както и за интеграцията им в автомобила, водят до значителни подобрения в удобството при шофиране.
Той е и първият агрегат в гамата на Astra, който вече покрива бъдещите нива на емисии Euro 6. Този факт го прави най-чистият двигател със самовъзпламеняване, който Opel някога е конструирал. Той е най-добрият в класа по отношение на шума и вибрациите, благодарение на оптимизираната конструкция на компонентите, смесването на горивото с въздуха чрез многократно впръскване и допълнителни акустични мерки. Резултатът е изключително убедителен. Новият двигател на Opel 1.6 CDTI е най-тихият в класа – факт, осигуряващ му прозвището „шептящият“ дизел. Допълнителен принос за качествата му имат VTG турбокомпресорът с променлива геометрия, системата за директно впръскване с високо налягане common rail и каталитичната система за улавяне и преработка на азотните окиси NOx trap (LNT), монтирана пред филтъра за твърди частици.


 
Ключови думи:   opel
 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте